vrijdag 20 september 2013

Origami DIY: kleine envelopjes

Steeds vaker zie ik het voorbij komen op Pinterest: origami. Ik heb me er eerlijk gezegd nog niet zoveel mee bezig gehouden, tot nu toe dan. Want eenmaal begonnen blijkt het ontzettend leuk te zijn! Je kunt er bijvoorbeeld heel leuke kaarten of kleine kadootjes mee maken.
Vandaag wil ik jullie laten zien hoe je deze leuke mini envelopjes kunt maken:



Je hebt hiervoor nodig: patroonpapier, tape, en eventueel kleine stickertjes om de envelopjes mee dicht te plakken.

Ik heb kleine vierkantjes van ruim 7x7cm uit het patroonpapier gesneden, maar je kunt ze natuurlijk net zo groot of klein maken als je zelf wilt.
Je begint met het diagonaal vouwen van het papier. Hierna vouw je het weer open en vouw je diagonaal de andere kant op.


Als je het daarna weer open gevouwen hebt ziet het er zo uit:


Deze vouwlijnen dienen als hulpmiddel.
Je keert nu de achterkant van het papier naar boven en vouwt twee tegenoverliggende punten naar het midden.


Vervolgens vouw je de onderste punt naar boven, voorbij de hoeken.


Nu vouw je de bovenste punt naar beneden, precies op de hoeken.


Je kunt voor de stevigheid de onderste flap vastplakken met deco-tape. Je kunt bijvoorbeeld een klein kaartje met een boodschap in het envelopje doen.


Of je maakt er meerdere en plakt ze op een kaart, legt ze in een leuk mandje, of onder een stolp. Binnenkort zullen er meer origami DIY's op mijn blog volgen.

Succes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat!